#mumsatwork

2015

En fråga som återkommer in intervjuer med i princip alla kända mammor är hur de kombinerar moderskapet med karriären, eller om de inte har dåligt samvete över att vara borta från sina barn. Att frågorna inte ställs till barnens pappor är underligt i sig, men enligt en studie vid Harvard University så ger arbetande mammor sina barn fördelar i arbetslivet.
 
Studien indikerar nämligen att döttrar till arbetande mödrar tjänar 4% mer än döttrar till hemmamammor - och arbetande mammors söner lägger dessutom mer tid på att ta hand om familjemedlemmar och hushåll. 
 
Min egen mamma är en sån inspiration för mig, när det gäller jobb; hon fick mig som 20-åring och jag hängde glatt med på hennes innebandyträningar när jag var liten. Hon jobbade i en butik när jag var yngre, men för några år sedan bestämde hon sig för att börja skolan igen och läsa till järnvägsprojektör. Och även om jag inte riktigt vet vad en järnvägsprojektör gör (förlåt mamma..) så är jag så grymt imponerad av att hon valde att satsa på något som hon ville göra.
 
Mamma har visat mig att man själv ansvarar för att satsa på sina drömmar, och att det aldrig är för sent att ändra sina mål. En dag hoppas jag på att få föra det vidare till mina egna barn..
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?