Mina bästa glutenfria bärmuffins

2014

Som glutenallergiker är muffins perfekta fikan, går att variera i oändlighet och är lätta att ta med om man ska iväg. Nu på sommaren har jag sockerkakssmet som bas att utgå ifrån och har i bär. Sist gjorde jag några naturella, några med björnbär och några jordgubb.
 
Jag utgår från ICAs recept för glutenfri sockerkaka och ändrar lite grann.
 
Recept, ca 15 mellanmuffins eller ca 9 stora
2 ägg
2 dl  strösocker
1-2 tsk vaniljsocker
1 ½ dl glutenfritt mjöl
1 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver
1 dl hett vatten
Valfri smaksättning (bär, kanel, choklad etc.)
 
Gör så här:
1. Sätt på ugnen på 175°C.
2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst. Blanda ihop mjölsorterna och bakpulver, rör ner mjölblandingen i äggsmeten. Tillsätt vattnet och rör till en jämn smet. 
3. Fyll muffinsformarna till ungefär 1/3, lägg i smaksättningen, häll i lite mer smet. 
4. Grädda muffinsen i mitten av ugnen tills de känns torra. 
 
 
Bakning in process
 
 



Julia ♥

http://jjuliaa.blogg.se

Jätte fin blogg, kolla gärna in i min blogg! ♥

Ha en bra dag!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?