Why didn't we learn this?!

2015

Nu efter studenten/att jag fyllde 18 har det varit flera gånger då jag känt "VARFÖR har inte skolan lärt ut det här?" och tänkte samla ihop de tillfällena till en liten lista. 
 
♦ Deklarera - Jag bara fyllde i "godkänd" på min deklaration för jag hade inte en aning om vad sjutton jag skulle göra med den. Ska jag fylla i något? Kolla något? 
 
♦ Rättigheter & skyldigheter på jobbet - Seriously, hur sjutton ska jag veta hur det fungerar när man får sitt första riktiga jobb? 
 
♦ Försäkringar - Tydligen har jag någon slags sjukförsäkring (eller livförsäkring.. typ tror jag), vad kostar sådana? Hur skaffar man en sån? Vilket bolag är bäst? 
 
Jag ska inte ens börja med räkningar och sånt (autogiro?!). Hade varit så härligt med en "Livskunskapskurs" en gång i månaden/varannan vecka där man får reda på sådant som är viktigt. Kan utvärdera psykologiska studier från 1932 (Barlett is my best friend) men kan ingenting om skatter. 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?