Recension: The Elysee Hotel i London

2015

 
Eftersom att jag spenderar ganska lite tid på hotellrum när jag reser så valde jag att boka ett "compact room" på The Elysee Hotel som låg precis ovanför Hyde Park, 2 minuters promenad från tunnelbanestationen "Lancaster Gate". Perfekt läge med andra ord! 
 
Även om rummet var lite (man fick vad man betalade för) så var det supermysigt, låg på översta våningen så jag hade bra utsikt. Dessutom var det fräscht och rent så det kan jag inte klaga på. Jag bokade inte till frukost så kan inte uttala mig om den, men eftersom att det låg i närheten av en del mataffärer var det lätt att köpa frukost på vägen mot dagens aktiviteter. 
 
För £70/natt tyckte jag att det var ett väldigt härligt hotell. Receptionen var trevlig, och trots att jag kom en timme tidigare än incheckning (p.g.a bussar) så fick jag tillgång till mitt rum direkt. Kunde dessutom lämna väskorna i receptionen några timmar på dagen jag skulle åka. 
 
Wifi funkade bra, vilket var skönt. 
 
Jag skulle ge ett betyg på ♣♣♣♣ av 5. Kommer definitivt att återvända dit! 
 
 
Fräscht badrum också, även om det inte var någon dörr mellan rummet+badrummet (eftersom att det var ett rum för max 1 gäst så gjorde det ju ingenting).








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?